reklama

Skvelá "Mamma Mia"!

Lístky boli fest drahé a hoci som na tento muzikál chcela ísť od začiatku, dlho som váhala. Najbližšie toľko peňazí budem ochotná minúť len na lístok Alicie Keys, na ktorú by som dala aj dvojnásobok, ak by som ho práve mala. Ale neľutujem tie peniaze, pretože to bol skvelý zážitok!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dej tohto muzikálu nie je náročný, dievča sa ide vydávať, ale jej mama jej nikdy nepovedala, kto je jej otcom. Lenže ona chce, aby ju v deň D viedol uličkou jej otec, takže preskúma mamin denník, akurát adepti na otcovstvo sú hneď traja. Prostý príbeh, ale celé predstavenie má taký zvláštny netradičný nádych.

Po prvé ma zaujala tá krásna reč. Už dlhšie som nepočula originál anglický prízvuk, sama hovorím skôr americkou angličtinou, takže som sa v tom vyžívala. Angličtinu mám veľmi rada a hoci som sa občas nechytala (zachraňovali ma slovenské titulky, i keď trochu nešťastne umiestnené nabok od javiska), niekedy som sa vykašľala na zmysel slov a len som počúvala ten zvuk, rytmus tej reči, ktorá je tak zaujímavo spevavá, intonačne úplne odlišná od našej slovenčiny a tiež úplne inde posadená v hrdle. Preto je pre niektorých viac než náročné dosiahnuť vernú napodobeninu angličtiny. Sama by som potrebovala ešte čo-to potrénovať a počúvať originál- či už americký alebo britský (austrálčinu radšej nie- bez urážky :) každodenne. Takže by som túto stránku ohodnotila na K+ :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No a samozrejme- hudba. Hoci som narodená trochu neskôr, piesne skupiny ABBA poznám (občas ich dávajú na VH1 Classics) a páčia sa mi. A teraz naživo v podaní dosť dobrých spevákov to znelo úplne rozprávkovo. Keďže nie som zažratý fanúšik, nepoznám veľmi texty, len tak zbežne, takže len predpokladám, že boli kde-tu prispôsobené deju, ale hlavné motívy (napr. refrény) boli zachované a vo všetkých prítomných vyvolávali buď príjemné spomienky (pri starších) alebo aj len dobrú náladu, pretože tie piesne sú krásne, melodické a majú svoju neopakovateľnú atmosféru. A všetci sme si svorne pohmkávali, poklepkávali, pokyvkávali nohami, rukami, hlavami a nakoniec obrovské standing ovations. Do tej krásnej hudby zneli krásne hlasy a doplnené to bolo tancom a fajnovými kostýmami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Páčilo sa mi to a ak sú ešte voľné lístky, odporúčam to vidieť všetkým, ktorí majú pár korún navyše. Je tam ozaj skvelá atmosféra a naozaj som nečakala, že sa budem po tomto muzikále cítiť tak vynikajúco. Konečne sa mi po divadle chcelo spievať :)

Mária Olvecká

Mária Olvecká

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Bratislavčanka 1. generácie a mám Bratislavu rada, ale vlastne, páči sa mi aj Liptov a iné časti SR, aj iné krajiny sa mi páčia. Celkovo, páči sa mi život tu na tejto našej planéte, ale sú veci, ktoré by som zmenila, keby som mohla. Vlastne, som často nespokojná s tým, čo sa deje u nás doma, u nás v krajine, vo svete... Nejak som sa rozpísala. Asi preto, že som ukecaná :) Zoznam autorových rubrík:  FilozofovanieŠtúdiumZ BratislavyTaké čosi umeleckéLeisureSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu