reklama

O tom, ako zanikne moja škola...

Myslím si, že moja momentálna škola je celkom dobrá.Mám výhrady voči minulému roku, ale zažívam zmeny. Vidím ako sa z roka na rok zvyšuje počet zahraničných študentov, môžeme si vyberať čoraz viac predmetov v angličtine a podobne. Samozrejme, je tam neporiadok, ako na každej inej VŠ (lebo prečo by už konečne po takmer sto rokoch existencie UK mal niekto vymyslieť poriadny systém...). Je to na dobrej ceste, ale asi to nebude v budúcnosti taká populárna škola...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Momentálne sa cítim ako čítačka. Samozrejme, neviem čítať pamäťové karty, ani sa o to nesnažím- čítam písmenká, slová, vety. Čítam veci, ktoré sú v sociálnych a politických vedách základnymi a slávnymi textami, ktoré určovali diskurz medzi odborníkmi niekoľko rokov, až dekád. Teším sa z toho, že mi moji učitelia dávajú k dispozícii materiál, základy, čosi, od čoho sa snáď v budúcnosti odpichnem (alebo aspoň pri písaní školských prác) a nebudem si to musieť vyhľadávať pracne sama, že sa budem môcť posunúť ďalej. Veď o tom to je- prečo riešiť niečo, čo už vyriešené bolo. Vážim si to, je to určite obrovská výhoda.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Len keď tých dôležitých textov je tak veľa a často v nich nevidím spojenie s realitou. Preto si pripadám ako čítačka. Niekedy ma z toho množstva štípu oči a musím prestať, hoci mám ešte pred sebou 5 strán na jeden predmet a na druhý ďalších 20. Na každý predmet čítam cca 15-40 strán týždenne, čo dokopy dáva okolo 150-180 strán textu. Plno písmeniek. Niekedy aj slov a myšlienok (teda vždy, len nie vždy na to ja prídem :). Niekedy ma inšpirujú k ďalšiemu premýšľaniu (to sa dá robiť aj so zavretými očami našťastie), inokedy musia naviesť k napísaniu nejakej reakcie. Zvládam to len tak-tak, lebo, samozrejme, chcem robiť aj iné veci počas týždňa. Takže čítam, čítam- vždy, keď môžem a musím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lenže od všadiaľ počúvame, ako sa zhoršuje schopnosť detí čítať. Dokonca som to aj sama zažila- veľa detí na táboroch, ktoré robievam počas leta, majú obrovské problémy s čítaním a pochopením aj jednoduchého textu. Akože, viem, že biblické texty im musím vysvetliť, ale rozprávky... No a z toho vyplýva, že ak sa toto o mojej škole rozkríkne medzi mladšou generáciou, už nebude tak populárna. Jednoducho, ak sa čosi nestane s úrovňou čítania, nebude mať budúcnosť nie len moja škola, ale aj iné. A to nie je to najhoršie- jednoducho, písaným textom ľudia nebudú dobre rozumieť (teda, možno ešte noviny, kde-tu nejaký kratší sumarizujúci článoček...). No a to bude teda riadna katastrofa...

Mária Olvecká

Mária Olvecká

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Bratislavčanka 1. generácie a mám Bratislavu rada, ale vlastne, páči sa mi aj Liptov a iné časti SR, aj iné krajiny sa mi páčia. Celkovo, páči sa mi život tu na tejto našej planéte, ale sú veci, ktoré by som zmenila, keby som mohla. Vlastne, som často nespokojná s tým, čo sa deje u nás doma, u nás v krajine, vo svete... Nejak som sa rozpísala. Asi preto, že som ukecaná :) Zoznam autorových rubrík:  FilozofovanieŠtúdiumZ BratislavyTaké čosi umeleckéLeisureSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu