reklama

Môj prvý koncert Ivy Bittovej

Tak po odporúčaniach kritikov a recenzentov som si povedala už dávnejšie, že to raz skúsim. A keď som uvidela plagát v meste, neváhala som.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Takže v utorok 24.4.2007 (na Juraja :) som teda šla- s priateľom, maminou, sestrou a jej priateľom do Veľkého kostola. Boli sme tam už o 18:30, abysme čosi aj videli. No a keďže do Veľkého kostola chodievame v podstate pravidelne, vedeli sme o vstupe zozadu a minula nás tá obrovská rada pred hlavným vchodom :)

Tesne pred siedmou nás teta z rozhlasu upozornila, že si máme vypnúť mobilné telefóny, lebo je to priamy prenos v rádiu Devín a že dielo bude odohrané v celku. Nebolo jej dosť dobre rozumieť, lebo mala taký jemný hlások, ľudia stále prichádzali a miechrili sa, ale myslím, že prvý mobil bolo počuť až pri opakovaní nietorej z piesní, takže sa ľudia dovtípili asi aj sami :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No a tesne po siedmej to začalo. Doladil sa orchester, prišiel dirigent a Iva Bittová- červené šaty s modrou šatkou cez plecia (tak čo, všimnem si každý detail, keď tam už som, nie?). Boli to také zvláštne skladby-piesne-dielka, všetky súvisiace so životom matky- tej naznámejšej na svete. KeĎže som nič od Bittovej dovtedy nepočula, nevedela som, akým štýlom bude spievať. Ale bol to vcelku príjemný hlas, farba taká milá, nenútená a dojímavá. No a samozrejme nechýbalo odovzdanie sa. Trošku sa mi to zdalo zvláštne, ako sa fyzicky prejavuje, ale aby ma to nerušilo, zavrela som oči a počúvala. A to odovzdanie sa bolo počuť aj v hlase a hudbe. Taká milá nádhera. Nie ubíjajúca, skôr oslobodzujúca. Moja mamina to zhodnotila tak, že každý koncert je ubliakaný, toto bol taký kultúrny relax.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celý koncert netrval dlho, ale boli aj dáke opakovačky. Ja osobne som v tom momente nepociťovala nadšenie, ktoré by som spontánne prejavila v standing ovation, ale tak som si povedala, že asi ju tu niektorí ľudia poznajú a bolo to fakt dobré, a preto som bola rada, že boli prídavky.

Som rada, že som ju konečne mohla zažiť :) Možno si to niekedy zopakujem.

A tu je link na recenziu v sme.sk, ak by bol záujem: http://kultura.sme.sk/c/3264183/Iva-Bittova-spievala-vo-Velkom-evanjelickom-kostole.html

Mária Olvecká

Mária Olvecká

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Bratislavčanka 1. generácie a mám Bratislavu rada, ale vlastne, páči sa mi aj Liptov a iné časti SR, aj iné krajiny sa mi páčia. Celkovo, páči sa mi život tu na tejto našej planéte, ale sú veci, ktoré by som zmenila, keby som mohla. Vlastne, som často nespokojná s tým, čo sa deje u nás doma, u nás v krajine, vo svete... Nejak som sa rozpísala. Asi preto, že som ukecaná :) Zoznam autorových rubrík:  FilozofovanieŠtúdiumZ BratislavyTaké čosi umeleckéLeisureSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu